August 15, 2016

Ola

Oamenii sunt relaxați, nu au fost speriați de aparatul foto, nu s - au stresat, au zâmbit, nu au înjurat și nici nu m - au întrebat dacă pozele se dau pe undeva ( eventual la radio ). Fetele din prima imagine aveau treabă, dar au găsit timpul și zâmbetul pentru poză. Am mulțumit și am mers mai departe.
Domnișoara din ultima imagine aștepta clienți pentru tuk - tuk - ul ei. Am început să o fotografiez mai pe ocolite și m - a simțit. A zâmbit, am întrebat - o dacă pot face câteva cadre cu ea și a răspuns tot cu un zâmbet.
Cei din poza de mijloc nu s - au ferit nici ei de aparat, nu au dat din mâini, nu și - au acoperit fețele.
A fost atât de simplu și mai ales ... minunat.

8 comments:

  1. Chiar mă întrebam cât de etic e să fotografiezi oamenii pe strada, mai ales dacă ei nu știu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din imaginile de mai sus se vede că oamenii știau că sunt fotografiați.Fetele cu înghețata și cea cu tuk - tuk - ul au fost întrebate și mi - au permis să le pozez. Cei din cadrul de mijloc aveau la îndemână un mijloc simplu de a refuza - acela de a îmi spune că nu vor să fie fotografiați. Era suficient. Nu au făcut - o.

      Delete
  2. Dar nu am vrut să te critic și am văzut că oamenii tăi știau. Era doar o frământare a mea și mă gândeam că mai aflu un punct de vedere.

    ReplyDelete
  3. Nu m - am simțit criticat.Mă gândesc că sunt prea multe frământări privitoare la etica fotografierii oamenilor pe stradă.Discuțiile pot fi foarte stufoase, dar cred că se pierde timp prețios în defavoarea fotografiei.
    Există imagini de referință, cu oameni, ale unor mari fotografi. Dacă și aceștia se gândeau doar la etică, probabil nu mai aveam la ce să privim astăzi.

    ReplyDelete
  4. Ai dreptate, îmi fac eu prea multe probleme. Îmi plac fotografiile tale, sunt expresive. Mulțumesc mult că mi-ai răspuns.

    ReplyDelete
  5. Și eu îți mulțumesc. Pentru aprecieri, pentru interes și pentru dialog.

    ReplyDelete
  6. In finalul expozeului tau ai spus ca a fost minunat.
    Minunat pentru tine cel din spatele aparatului de fotografiat, minunat pentru prezenta feminina care se afla in fata obiectivului tau (nota privitorului: este o prezenta feminina gingasa, gratioasa si frumoasa), minunata ideea de bucurie deoarece oamenii pot interactiona prin intermediul fotografiei chiar daca nu sunt prezenti in momentul realizari ei, sau minunat pur si simplu ca sunt persoane care nu se feresc sa fie in fata obiectivului aparatului de fotografiat?

    ReplyDelete
  7. Din toate punctele de vedere. Touche !

    ReplyDelete